I en samtale med Digi24 sier digital-ekspert Cristian Bolocan at TikTok har skapt en vinner i første runde av presidentvalget i Romania. Calin Georgescu har markedsført seg selv i korte videosnutter – blant annet også som isbader i et vann som holdt minus 6 grader. Eller til hest, i sportslige sammenhenger og kledd i nasjonaldrakter.
Selv om det er en forforståelse om at TikTok-plattformen brukes mest av unge mennesker, viser statistikken at faktisk det modne publikummet over 35 år, dominerer.
Ifølge eksperten reagerer denne gruppen mest på budskap som genererer følelser.
Videoene på TikTok er korte snutter som gir et kort budskap uten mange forhistorier. Dette sammen med tagging har fungert for denne kandidaten i denne sammenhengen.
Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/alegeri-prezidentiale-2024/cum-a-influentat-reteaua-sociala-tiktok-rezultatul-primului-tur-al-alegerilor-prezidentiale-castigat-de-calin-georgescu-3020607