Mamaia Constanța Destination Management har klart å skape interesse for badebyene på den rumenske Svartehavskysten på WTM London Tourism Fair denne uka.
De forhandler nå med å få ulike flyselskaper til kysten og inkludere destinasjonen Mamaia på det europeiske turistkartet, – der Mamaia er i konkurranse med feriesteder i Hellas, Spania eller Italia.
Representanter for Mihail Kogălniceanu International Airport i Constanta holdt interessante samtaler med noen store navn fra Europa – blant annet Fraport Grecia og Croatia Airlines. Dette var to selskaper av flere som viste interesse for å etablere flyreiser til Mamaia og Constanța – da med støtte fra en turoperatør.
Reisepublikasjoner i Storbritannia var intet unntak for interessen. Standen til Mamaia Constanta ble besøkt av flere kjente navn fra massemediene. Representantene for internasjonale turismemagasiner var også interessert i å tiltrekke unge mennesker til internasjonale musikkfestivaler som Neversea og Sunwaves. - Luksussegmentet i feriestedet Mamaia interesserte også mange.
Samtidig ble de åtte filmene som promoterer Romania og som er laget i samarbeid med den britiske produsenten Charlie Ottley, kjent for sine dokumentarer "Wild Carpathia" og "Flavors of Romania", presentert på alle de rumenske standene.