Jernbanestrekning åpner igjen etter 20 år

Image

Den gamle jernbanebroen i Grădiştea kollapset i 2005 og siden den gang har togene i denne regionen kjørt i en omvei via Videle. For øyeblikket er det fysiske stadiet for utførelse av renoveringsarbeidet mellom Vidra og Comana gjennomført 80%.

Med forsinkelse forårsaket av de ekstra jordkonsolideringsarbeidene som ble utført i byen Daia, men også av prosessen med å produsere og levere noen metallkomponenter-  nærmer jernbanearbeidene på hele ruten Bucuresti nord - Grădiștea - Giurgiu nord seg fullført.

Fra våren 2024 forsikrer byggherren oss om at togene vil kjøre på den nye jernbanebroen i Grădiştea. Dette melder CFR Infrastruktur.

Mellom Vidra og Comana vil jernbanetraseen som er 12,02 km lang ha 4 jernbanebroer, 2 viadukter med 27 åpninger i retning Giurgiu, henholdsvis 8 åpninger i retning Bucuresti, 10 broer, 8 underganger for små pattedyr og to nye bygninger for det reisende publikum.

Dette siste på stasjonene GRĐIȘTEA ogCOMANA - med moderne innvendige rom - venterom, toaletter, billettkontorer -, men også plattformer med lengder mellom 150 m og 250 m og bredden 3 meter, trapper , ramper og tilfluktsrom, inkludert adkomstfasiliteter for funksjonshemmede.


https://www.antena3.ro/actualitate/locale/trenuri-pod-gradistea-lucrari-infrastructura-689266.html


ANDRE NYHETER

Ferie på den rumenske Svartehavskysten - - - Innlegg om reisemål Romania

>

VÅRE PRESENTASJONER

BUCURESTI

På hovedsiden "Destinasjon Romania":

Kontaktskjema

Navn

E-post *

Melding *

En helt spesiell badeby i Romania

Stranda i Navodari

Gamlebyen i Bucuresti