Den gamle jernbanebroen i Grădiştea kollapset i 2005 og siden den gang har togene i denne regionen kjørt i en omvei via Videle. For øyeblikket er det fysiske stadiet for utførelse av renoveringsarbeidet mellom Vidra og Comana gjennomført 80%.
Med forsinkelse forårsaket av de ekstra jordkonsolideringsarbeidene som ble utført i byen Daia, men også av prosessen med å produsere og levere noen metallkomponenter- nærmer jernbanearbeidene på hele ruten Bucuresti nord - Grădiștea - Giurgiu nord seg fullført.
Fra våren 2024 forsikrer byggherren oss om at togene vil kjøre på den nye jernbanebroen i Grădiştea. Dette melder CFR Infrastruktur.
Mellom Vidra og Comana vil jernbanetraseen som er 12,02 km lang ha 4 jernbanebroer, 2 viadukter med 27 åpninger i retning Giurgiu, henholdsvis 8 åpninger i retning Bucuresti, 10 broer, 8 underganger for små pattedyr og to nye bygninger for det reisende publikum.
Dette siste på stasjonene GRĐIȘTEA ogCOMANA - med moderne innvendige rom - venterom, toaletter, billettkontorer -, men også plattformer med lengder mellom 150 m og 250 m og bredden 3 meter, trapper , ramper og tilfluktsrom, inkludert adkomstfasiliteter for funksjonshemmede.
https://www.antena3.ro/actualitate/locale/trenuri-pod-gradistea-lucrari-infrastructura-689266.html